* خدمات متوفیان

1- خط ارتباطی 1530

   جهت تسهیل در امر ارتباط مردم با سازمان ، نیاز به برقراری ارتباطهای سازمان یافته ، سهل الوصول و متنوع بود. سازمان با همکاری اتحادیه آرامستانهای کل کشور و پیگیریهای موثر از طریق شرکت مخابرات ، موفق به برقراری تلفن 1530 در سطح شهرستان بابل شد. این تلفن در سطح شهر بابل کارکردی موثر داشته و با بغل نویسی آمبولانسهای ویژه حمل متوفی و اطلاع رسانی به مراکز حساس و بیمارستانهای سطح شهر در مدت کوتاهی به مهمترین راه دسترسی به سازمان مبدل گردید. تلفن 1530 در سطح شهرستان بابل نیاز به پیش شماره نداشته و از طریق تلفن ثابت ، همراه اول یا ایرانسل به راحتی قابل ارتباط است.

2- بکارگیری آمبولانس های بخش خصوصی مخصوص حمل متوفی



   پس از بازدید و تعیین صلاحیت آمبولانس های حمل متوفی توسط کارشناسان سازمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، علائم مشخصه اعم از نشان سازمان و بغل نویسی ویژه حمل متوفی و تلفن های تماس با سازمان بر روی آمبولانس ها درج گردید و به صورت 24 ساعته برای خدمت رسانی به مردم آماده می باشند.

3- خدمات سردخانه



این سردخانه دارای دو بخش مجزاست که تنوع خدمت و نیاز کلیه متوفیان را پوشش می دهد برای متوفیانی که به طور موقت جهت انجام تشریفات اداری در سردخانه پذیرش میشوند . بخش سردخانه بالای صفر(صفر تا چهار درجه سانتیگراد) آماده گردیده که پاسخگوی توقف متوفی تا 2 ساعت خواهد بود . سردخانه زیر صفر( منفی20درجه سانتیگراد) جهت نگهداری متوفیان به مدت بیش از دو ساعت می باشد . ظرفیت سردخانه ویژه جسد سازمان آرامستانها بیش از30 متوفی در حالت استاندارد کامل است که در مواقع بحران تا100 متوفی امکان افزایش ظرفیت دارد.

4- خدمات تغسیل



غسالخانه مجتمع ملکوت دارای دو سیستم مجزا جهت امکان تغسیل همزمان دو متوفی (زن و مرد) می باشد، به گونه ای که کلیه امکانات هر غسالخانه به صورت قرینه و عینا مطابق غسالخانه مقابل است. در این غسالخانه امکان نظارت خانواده و محارم متوفی بر عمل تغسیل و تکفین از پشت شیشه فراهم است و خانواده متوفی می توانند آخرین وداع با عزیز از دست رفته ی خود را در شرایط کاملا بهداشتی داشته باشند .

   بسته های تجهیز: به جهت تسهیل فرآیند تغسیل و تجهیز اموات و نیز رفع دغدغه خانواده های محترم متوفی، بسته های ویژه با امکانات کامل در محل انبار غسالخانه سازمان (آرامگاه گله محله) آماده استفاده می باشد. که در مواقع لازم در اختیار غسال یا غساله قرار خواهد گرفت.

5- خدمات امور شرعی



برای اجرایی شدن این طرح، در جلسات جداگانه ای با علمای شهر از جمله امام جمعه محترم شهرستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی و همچنین حضرت آیت الله فاضل، ضرورت موضوع خدمات روحانی در آرامگاه ، توسط روحانیون مورد تایید ، مطرح گردید و با عنایت عالمان بزرگوار شهرستان ، این موضوع از زمستان سال هزار و سیصد و نود به صورت رسمی اجرایی گردید. هم اکنون نماز و تلقین میت و همچنین نظارت بر مسائل شرعی آرامستان(در آرامگاه گله محله) ، توسط روحانیون مورد تایید انجام میگیرد .  

 

6- سامانه پیامکی دریافت اطلاعات متوفیان

از دیگر اقدامات سازمان در جهت آسان سازی ارتباط با مردم افزایش خطوط تلفن از یک خط به 3 خط مستقل می باشد . همچنین ارتباط پیامکی ویژه با تلفن 09116661530 از دیگر راههایی است که سازمان به شهروندان معرفی نموده است . ضمن آنکه دفتر سازمان واقع در آرامگاه گله محله هر روز (حتی روزهای تعطیل) از ساعات ابتدایی صبح تا اذان مغرب پاسخگوی امور عمومی سازمان می باشد .

7- مشاهده اطلاعات متوفیان ثبت شده در سیستم جامع آرامستان از طریق سایت اینترنتی سازمان (Www.Cemetery-babol.ir)



8- پوشه های مخصوص خانواده های متوفی

خانواده های محترم متوفی به دلیل درگیریهای اداری در بیمارستانها و ادارات ثبت احوال و بعضی اوقات پزشکی قانونی و در نهایت آرامستان، با تعداد اوراق و اسناد مواجهند که در شرایط خاص حادثه فوتی و تالم فراوان نگهداری صحیح و مرتب این اسناد و مدارک مشکلاتی را برای آنان بوجود می آورد . سازمان به منظور پوشش این مشکل و ارسال پیام فرهنگی و معنوی اقدام به طراحی و چاپ پوشه های مخصوص نمود که به محض اطلاع از واقعه فوتی در اختیار یکی از دست اندرکاران خانواده های داغدار قرار می گیرد . این پوشه جدا از قابلیت نگهداری اوراق گوناگون ، به گونه ای طراحی شده است که به خانواده ها در جهت آرامش معنوی کمک نماید .

برای این منظور دقت خاصی صورت گرفته تا با طراحی مناسب و بهره گیری از آیات ، احادیث و احکام مربوطه هم موجبات طمانینه برای خانواده ها فراهم گردد و هم با یادداشت نام و مشخصات متوفی و مکان دقیق قبر پوشه ای مناسب حاوی مدارک و اسناد برای خانواده به یادگار بماند . همچنین به منظور پربارتر نمودن ضمائم پوشه ، سازمان اقدام به اهداء یک لوح فشرده قرآن ، یک جلد کتابچه حاوی گلچین احکام ضروری ، پیام تسلیت مدیرعامل به خانواده متوفی ، برگه انتقاد و پیشنهاد نمود .

کاربران آنلاین1
بازدیدکنندگان امروز 2
بازدیدکنندگان دیروز 544
کل بازدید ها 740889